אות ע׳

​מהי מוכנות לכיתה א'?

מוכנות לכיתה א' היא מושג רחב הכולל בתוכו הרבה מאוד תחומים ותתי תחומים.  המוכנות היא פרי של תהליכים יומיומיים מתמשכים, שמתחילים כבר בינקותם של הילדים וממשיכים לאורך החיים. בערך בגיל 6 מצב ההתפתחות המצטבר מאפשר לילד להצליח במשימות שיצטרך להתמודד איתן בבית הספר, כגון רכישת מיומנות קריאה וכתיבה ולמידת החשבון, פיתוח הרגלי למידה, התאמה למשמעת ולמסגרת החברתית של הכיתה ובית הספר ויכולות עצמאיות. מקובל לחלק את המוכנות לכיתה א' לארבעה תחומים: בשלות קוגניטיבית, בשלות מוטורית, בשלות רגשית ובשלות חברתית. כולם חשובים, שזורים זה בזה וניתנים לאימון ולשיפור.

לקראת כיתה א', לצד ההתרגשות, הציפייה והשמחה עם המעבר, עולים אצל רוב ההורים שאלות, חששות ולבטים. האם הילד שלי מוכן לבית הספר? האם יצליח לעמוד במשימות הרבות שיעמדו לפניו? אלו כלים אני יכול לתת לו כהורה כדי להבטיח מעבר טוב יותר לכיתה א'?

הבשורה הטובה שעם קצת כלים והכוונה גם אתם יכולים לסייע לילדכם ולתת לו כלים מעולים למעבר. בערכת המוכנות של מכון פלאות יש 30 כרטיסי טיפים קלילים להורים ליישום במשך היום בבית. הערכה כוללת מזוודת אוצרות קסומה עם כרטיסים של תומכי זיכרון לאותיות ולמספרים שעוזרים לילד להגיע לכיתה א' מוכן בצורה הטובה ביותר מבחינה לימודית, משחק זיכרון לאותיות ולמספרים וכן שני משחקי מסלול קסומים. מתנה נפלאה מגיל 3 ועד כיתה א'!